tisdag 14 april 2015

Symöte - En tulipanaros!

Hej - nu blir det ÄNTLIGEN symöte!

Mitt lilla bidrag blir en enkel tulipan, som jag har gjort till Järbo Garns blogg.

Minns ni de där populära trä-tulpanerna som alla hade hemma på 80/90-talet? Man skulle kunna säga att det här är en virkad motsvarighet! Tack vare att en ståltråd virkas in i stjälken, så kan både tulpaner och blad stå i vas - evigt grönskande.

Blir du sugen på att virka dig en bukett eller två (- detta är förstås världens bästa gå-bort-present)? Här hittar du mönster och bildbeskrivning, så det är bara att sätta igång!




































Hur går det för er, kära medlemmar? Har ni något spännande på gång?

Lämna gärna en länk med hjälp av länkverktyget nedan:

3 kommentarer:

  1. Otroligt söta! De skulle jag verkligen kunna tänka mig att ha en bukett av på bordet.

    SvaraRadera
  2. Enormt söta virkade tupaner som du har gjort.

    SvaraRadera
  3. I påskas la jag upp till Gertrud och sticka de första varven på halsresåren. Sen tog tiden slut. Känner att jag behöver sitta i lugn och ro om jag ska göra den och nej, det har inte funnits.
    Sen har jag fått reda på att jag ska bli moster till sommaren och då måste man ju påbörja lite presenter så jag har satt igång med en virkad filt och där behöver man inte tänka så den är perfekt att göra några varv nu och då på.
    Får göra några tulpaner till mors dag :)
    /Karolina

    SvaraRadera