måndag 3 februari 2014

Dags för fortsättningskurs i vintagestickning på Vintagefabriken!

Bild lånad från Vintagefabriken.
Då var det officiellt: Dags för fortsättningskurs i vintagestickning på vintagefabriken, med mig som stickfröken!

Den 9:e mars, mellan klockan 11.00-16.00 stickar vi så det står härliga till, på Vintagfabriken i Midsommarkransen.

Den här gången ska vi ge oss i kast med "The Jan Sweater" - en underbar vintagemodell från 1934. Tröjan är konstruerad på så vis att bakstycket och framstycket är identiska, vilket gör att modellen är mycket tacksam att sticka. Jag kommer naturligtvis att guida deltagarna i både garnval, storleksval, de sticktekniker som krävs och andra tips och trix! 

Och jag är bombsäker på att den här kursdagen kommer att bli precis lika trevlig som grundkursdagen var! Då såg det förresten ut så här... 

Stickning, jazz och småkakor kan liksom inte bli fel! När man dessutom får ägna sig åt dessa tre saker i en så vacker och trivsam miljö som Vintagefabriken, då blir det gärna bra! En annan sak som både jag som kursledare och deltagarna uppskattade mycket var den oerhörda lyxen i att få möjlighet fördjupa sig helt i stickandet, samtidigt som du blir serverad lunch, kaffe, kakor och godis på löpande band...

Här kan du läsa mer om vad kursen innehåller, kostar och också anmäla dig! (Ett litet tips: Har du en kompis som vill hänga med så bjuder Vintagfabriken på en kompisrabatt!)

Förresten kan jag inte låta bli att berätta ytterligare en detalj apropå "The Jan Sweater". Vet ni att just den här engelska modellen från 1934, utan någon som helst hänvisning, blev ganska fräckt upplockad av Dolce Gabbana, i deras sensaste höst/vinter kollektion? För visst är väl likheten slående och lite svår att blunda för...






















Det positiva med det, är ju i och för sig att den som är stickkunnig kan sticka orginalmodellen alldeles själv för ett par hundralappar, istället för att köpa tröjan av Dolce Gabbana, för dryga 6000 kronor! Låter inte det som en bra deal?

2 kommentarer:

  1. Åh om det inte vore för att jag bor i Göteborg så hade jag anmält mig på studs!!! Låter så himla fint och roligt!

    SvaraRadera
  2. Jag anmälde mig idag Maja!! Ska bli så kul att få ses igen och att ägna en hel dag åt en av de roligaste saker som finns att göra!!! :-)
    /Jenniy

    SvaraRadera