tisdag 15 oktober 2013

Symöte - Tossor små!

Välkomna på symöte, ska ni vara!

Här om dagen virkade jag ett par små babytossor. Dels ville jag testa en mönsteridé och dels ville jag göra ett visningsplagg till de här små träknapparna från Manufakturen. Inbillar mig nämligen att de skulle kunna passa väldigt bra till babykläder!

Tossorna är virkade i Järbos Soft Cotton, i en naturvit färgton. Naturvitt och trä är så vackert ihop!

Annars syr jag på jultavlan och stickar och virkar på en hel del hemliga beställningar till Järbo Garn och Allers.

Det är en så fin tid för handarbete nu. Kyligt ute, så där så att man bara vill kura ihop sig under en filt och se hur höstlöven faller utanför fönstret.

Har ni stickat, virkat, broderat, sytt, vävt eller gjort något annat textilt under veckan?

Lämna gärna en länk till ditt syföreningsinlägg med hjälp av länkverktyget nedan:

7 kommentarer: