tisdag 14 juli 2015

Symöte - Klänningen med stort K!

Välkomna på symöte!

Det där med att sticka sig en hel klänning - det är ett visst motstånd, eller hur? Inget man gör på en kafferast, liksom...

Men förra sommaren kavlade jag upp ärmarna och antog utmaningen. Sedan stickade jag som bara katten ända tills jag nääästan var färdig. Och så plötsligt var det inte sommar längre... En klassiker. Den nästintill färdiga klänningen hamnade i en påse och blev liggandes där över vintern. Men så ryckte jag upp mig och tog ett nappatag med den igen - och hux flux så var den färdig!

Så nu har jag alltså gjort det - stickat en hel klänning! Hör ni: JAG HAR STICKAT EN KLÄNNING! :) Härligt va?

Den blev liksom lite sportig... Tror jag får börja spela tennis eller något. Eller så nöjer jag mig med krocket!;)

Mönstret kommer från ett tidigare nummer av Debbie Bliss Magazine med vintage-tema. Garnet är gammalt som gatan - ett reakap jag gjorde för många år sedan. Ekologisk bomull - vilket alltid känns fint!

Tack och lov var det ju, som ni ser, ingen långklänning jag stickade - med att göra den stickade plisseringen tog sin lilla tid ändå! Det var roligt att lära sig tekniken för plissering. Hade aldrig gjort det tidigare...


































Men då så - det var vad jag hade att bjuda på! Hur står det till med er och handarbetandet? Lämna gärna en länk till ditt syföreningsinlägg med hjälp av länkverktyget nedan:

6 kommentarer:

  1. Underbart Maja, såå fin den blev!!
    Carol

    SvaraRadera
  2. Wow va fin den är! Helt fantastisk! Det dröjer nog ett tag innan jag ger mig på ett sånt stort projekt

    SvaraRadera
  3. Väldigt fin klänning du stickat!

    SvaraRadera
  4. Kan bara säga, bra jobbat Clara, något sådant kräver tålamod!!

    SvaraRadera
  5. Oj! Wow! Coolt att sticka en hel klänning! Och så snygg den blev! :)

    SvaraRadera