onsdag 18 mars 2015

Vårgarderoben!

För något år sedan upptäckte jag till min glädje nätbutiken "Buy My Outfit"! Ni som följer den här bloggen minns säkerligen att jag har skrivit om Karolina och hennes sympatiska affärsidé tidigare... Den är inget mindre än att erbjuda stilrena, ekologiska kläder av god kvalitet - som därför håller länge både estetiskt och materialmässigt. Ett av de märken som man hittar hos "Buy My Outfit" är mitt eget favvo "People Tree" från England! Ur mitt perspektiv gör ju inte det saken sämre...
 
Sedan jag började att köpa välsydda och hållbara kläder från People Tree - i en design som jag verkligen trivs med - har antalet köp minskat drastiskt. För även om respektive plagg kostar sin runda summa, så är jag ganska säker på att den totala kostanden för mina klädinköp har sjunkit rejält. Till saken hör ju också att jag stickar delar av min garderob alldeles själv... Det innebär att bara jag fyller på med någon ny klänning lite nu och då, så klarar jag mig med hemstickade koftor och ett försvarligt antal strumpbyxor där utöver.
 
Nu för tiden inhandlar jag ofta nya kläder inför en ny årstid. Inte konstant året om... Och de kläder jag väl köper håller form och färg genom tvätt efter tvätt - vilket lett till att det liksom är julafton varje gång jag om igen stryker en av de där klänningarna. Då är den som ny igen - inte som en sådan där urtvättad, formlös sak som köps billigt i närmaste kedja...
 
Så är det att köpa kvalitet.
 
Eftersom finfina Karolina och jag liksom drar åt samma håll när det gäller både miljötänk och annat - har vi bestämt oss för att samarbeta lite då och då. Som en följd av det här samarbetet är jag glad att just nu kunna erbjuda mina läsare en exklusiv rabatt på 20% hos "Buy My Outfit". För att få del av rabatten anger du rabattkoden HUSMORSSKOLAN i kassan.
 
Och pssst... Här nedan ser du två av mina egna vårfavoriter (Brush Stroke Dress och Bird Watch Dress)! Så himlans vårlätta och härliga i både färgskala och form! Jag vågar nästan lova att innan du vet ordet av så sitter en av de där klänningarna på moi;) Som en hyllning till snödroppar och videung - och ljusare tider...
 

 
 
Samarbete mellan Husmorsskolan och Buy My Outfit

1 kommentar:

  1. Tack för att du upplyste mig om denna trevliga butik. Väldigt fina saker och med kvalitet och ekologi till riktigt bra priser blir det inte sämre. Där kommer jag att shoppa en hel del i framtiden

    SvaraRadera