onsdag 11 februari 2015

Finslipning pågår!

Tack för alla fina bidrag till symötet igår och för era snälla krya på dig-hälsningar!

Här hostas det fortfarande men tack och lov kan man ju både sticka och skriva, trots att rösten sviker.

Just nu pågår en sista finslipning och genomgång av mitt mönster till Koftan Gertrud, som ju släpps i mars. Parallellt med finslipningen stickar jag mig en egen Gertrud i lila. Garnet har jag fått av ÅsaGarnasinne som har färgat det med Jeaba kallfärg. Nyansen fick jag välja själv - riktigt lyxigt! Ser ni vilken härlig melering det ger med Jeaba färg? Garnet får sådant liv!

Det känns så roligt att sticka ännu en Gertrud! Och medan jag stickar sitter jag och grunnar på vilka knappar jag ska välja när det blir dags för det... Gamla vita porslinsknappar kanske - vi får se!

Så tänker jag på vad kul det ska bli när vi släpper mönstret och ställer till med Knit-a-long och bokcirkel! Oj, vad jag längtar tills dess!



2 kommentarer:

  1. Åh den är så fin! Jag måste se till att inte ha någon annan stor stickning på gång i mars så att jag kan hänga på KAL:en 😊

    SvaraRadera
  2. Vackert!
    Gertrud skulle allt ha behövt en sådan vacker kofta som tröst och kompensation för några av alla sorger och sinnesrörelser ...

    SvaraRadera