söndag 1 februari 2015

Ett kalas!

Igår firades det hejvilt hos oss med ballonger, kladdkaka, kanelbullar, pulkaåkning och en skattjakt som avslutades hos ett snömonster som delade ut godispåsar!

Födelsedagsbarnet var så glad åt alla snälla kompisar och kusiner som kom på kalaset - och jag var glad för att allt blev så lyckat och för att jag får vara mamma åt ett barn som henne! Finaste lilla-stora Greta!

Vad presenter anbelangar så blev det alldeles väldigt lagom och bra med det också! Alla hade gjort så fint och tänkt ut så finurliga gåvor.

Av mig fick Greta ett litet piano med en slags enkla noter till. Hon har önskat sig ett sådant i åratal, efter att ha sett ett liknande hos en kompis. Under min senaste stockholmsresa lyckades jag lägga vantarna på det här franska exemplaret. Nu ser vi fram mot mycket plinkande...

Idag pustar jag ut medan jag söndagsjobbar lite med ett stickmönster. Hoppas ni har det bra så här på veckans sista dag!



1 kommentar:

  1. Å, vilket vackert kalas! Och vad födelsedagsflickan ser vuxen ut med sin knut!

    SvaraRadera