tisdag 20 januari 2015

Symöte - Vildhallon eller tulpaner?

Välkomna in på symöte!

Jag har kommit en bit på min "fritidsstickning". Ett par timmar framför vinterstudion gjorde susen:)

Mittenpartiet består av små söta luser som mest liknar vildhallon, - eller varför inte tulpaner - som en av mina följare på Instagram föreslog! Jag är så nöjd med hur den hallonröda nyansen står mot den brungrå bottenfärgen. Den här västen är verkligen rolig att jobba med och nu ser jag fram mot att ta mig an det mönstrade bröstpartiet! Dessutom funkar Hverdagsulden så bra för flerfärgsstickning - så det går nästan av sig själv det här...

Längtar så tills jag får börja använda den här härliga västen! Förresten skulle jag inte vilja gå klädd i annat än hemstickat - det är liksom allt som behövs för mig!

Har du stickat, sytt eller virkat något sedan sist? Lämna gärna en länk till ditt syföreningsinlägg med hjälp av länkverktyget nedan:

3 kommentarer:

  1. Jag brukar kika in på din blogg, gillar allt fint du gör och avundas din aldrig sinande skaparlust! Jag tycker det är kul med dina symöten och kikar alltid in och kollar vad som händer där. Hoppas att det är ok att bara haka på tåget på det sätt jag gjort!

    SvaraRadera
  2. Är det okej att hoppa på symötet bara sådär när en har skapat något textilt? Eller finns det någon sida med förhållningsregler och så? :)

    SvaraRadera
  3. Färgerna är jättefina ihop. Känns som att Hverdagsuld passar till det mesta :-)
    Jag fortsätter med nästa påbörjade projekt. Håller på att fästa trådar på en mormorsrutafilt (en stor ruta) i grönt.
    Sen ska jag sticka klart vantar.
    /Karolina

    SvaraRadera