söndag 7 december 2014

Virka jorden runt!


Flaggspel var vanligt som pynt i julgranens "barndom". Kanske har du en och annan sådan där gammal bleknad flagga i lådan för julgranssaker?

Jag har plockat upp den här gamla traditionen och skapat ett flaggspel i virkad form. För visst är det väl ganska trevligt att man kan virka sig jorden runt! I min girlang hänger flaggor från Sverige, Danmark, Finland, Frankrike och Tyskland. Vilka skulle du virka?

I min beskrivning som finns på Järbo Garns blogg, hittar du förslag på hur du kan gå tillväga om du vill göra andra nationsflaggor än de som finns med i mitt flaggspel. Jag tänker att det kunde vara fint att plocka upp flaggor som har en koppling till ditt liv och din bakgrund. Kanske har din familj eller släkt rötter i ett annat land? Kanske vill du virka ett favoritresmål? Kanske är du extra förtjust i ett visst lands matkultur? Vad vet jag...

Jag önskar er alla en flaggprydd jul med ljuva drömmar om fjärran länder!

2 kommentarer:

  1. Vi har alltid haft isländska flaggor i julgranen och jag har även 2 slingor i min lägenhet :)

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig idé! ����

    SvaraRadera