fredag 18 juli 2014

Hemma och en reseberättelse!

Efter knappt en vecka i England är jag hemma igen! Fylld av bilder så vackra att jag bara inte kunde förmå mig att fotografera dem! För hur skulle jag kunna fånga vad jag såg med en kamera? Det vidsträckta landskapet, kullarna, dalarna, fåren, ängarna, stenmurarna, husen, himlen... Det gick liksom inte. Så jag lade ner min kamera - och beslutade mig för att ta in bilderna som de var och gömma de inom mig som ett minne jag alltid kan återvända till när jag behöver.

Men en bild tog jag. Och den ser ni ovan. Det är en av Susan och Gavins stenlador. Vilka Susan och Gavin är, och vad jag gjorde hos dem ska jag snart förklara...

Men jag tror att jag måste ta det från början. Gjorde ju nämligen en hel massa olika saker i England... Och många av de fotograferade jag, förstås.

Hade hoppats på att jag skulle hinna blogga under resan, vilket jag ju också hade meddelat er... men dagarna var så fyllda av saker så det gick liksom inte. Kanske en smula naivt att tro att man ska hinna det också, men, men... Nu kommer istället en hel rad av inlägg. Tänker dela upp resedagboken i separata inlägg, mest för ordningens skull. Då blir det lättare för er att hänga med! Jag tog ju nämligen massor av bilder under de första fem dagarna. Det var bara på slutet som jag lade kameran åt sidan.

Då så, då kör vi! Välkomna att följa med mig till England!

Husmorsskolan ger: Majas fabulösa resa till landet där tekannorna är blommiga och fåren aldrig sover;)

Reseinläggen kommer snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar