lördag 5 juli 2014

Fjärdejuli-pajen!

Igår firade vi "Independence Day" tillsammans med amerikanska vänner!

En grillpicknick fick det bli - i de värmländska skogarna... Men med Coco Cola (i glasflaskor så klart!), chips, marshmallows och allt annat som gör livet amerikanskt;)

Dessutom hade jag bakat en paj som jag var löjligt stolt över! "Stars an Stripes" kan vi väl kalla den...

Vanlig pajdeg i botten, sedan vaniljvisp som fyllning. Dekoration av hallon, amerikanska blåbär och florsocker. Jag började med att markera hur stort blåbärsfältet skulle vara, sedan lade jag ut varannan hallonrad och pudrade rikligt med florsocker över. Avslutningsvis lade jag ut resten av hallonraderna och blåbären. Färdigt! Hade varit ännu tjusigare med en "flaggformad" form, men den fyrkantiga fick duga den här gången...

Hoppas ni hade en bra fjärde juli oavsett om den gick i de amerikanska färgerna eller ej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar