lördag 24 maj 2014

Sommarmode à la Arvika!

Nu är det sommar, nu är det sol! Något annat kan man inte säga...

Så då är det väl dags att "lufta" sommargarderoben  då - vilket jag gjorde igår, bland annat.

Här kommer lite sommarmode till dig från modemetropolen Arvika;) Någon slags botanikinspirerad, "safari-outfit". En pyttipanna av gammalt och nytt...

Skjortan är ett riktigt fynd som jag gjorde för någon veckan sedan. Mönstret består av illustrationer ur den svenska Floran - helt fantastiskt fint! Jag fann den på ett något otippat ställe - nämligen på H&M:s herravdelning(!) Till min glädje funkade herr-small bra på mig och dessutom var den sydd i eko-bomull! Bra, bra...

Kjolen är också relativt ny och köpt på "Tidens Melodi" i Karlstad. Egentligen mer av ett höstplagg - men jag tyckte den passade bra eftersom den ger mig associationer till "safarimode" och djungelexpeditioner...

Hatten kommer från en handelsträdgård här i Arvika som är nedlagd numer. Och solglasögonen som är mina favvo, köpte jag på Kapp Ahl för ett antal år sedan.

Träskorna är även de inköpte här i Arvika, och av märket Noa Noa.

Så här tänker jag alltså se ut i sommar - bland annat. Har ni några nya sommarfavoriter i garderoben?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar