tisdag 8 april 2014

Symöte - Årets första jordgubbe!




Hej symötesvänner!
 
Jag experimenterar med pompom-makaren, då och då när jag har en stund över. Det är så roligt att man kan göra andra former än bollar (- vilket ju inte är så "bara", det heller!). Årets första jordgubbe kommer inte från landet - den är tillverkad av garn på just det här finurliga viset, med hjälp av en pompom-makare. Tanken är att jag ska göra fler frukter framöver!
 
Annars går livet sin gilla gång, med mönsterbeställningar och storartade sommarplaner på stickfronten!
 
Hur artar det sig för er med nål och tråd? Lämna gärna en länk till ditt syföreningsinlägg, med hjälp av länkverktyget nedan:
 
 


5 kommentarer:

  1. Hej! Glad att ha hittat denna syjunta!

    Jag har letat igenom tidigare symöten efter något som jag letat efter länge: Mönster på virkad spets som virkas på bredden. Jag skulle alltså vilja kunna virka i ena ändan och vid behov klippa av färdig spets i andra ändan, precis som när jag knypplar. Inte behöva bestämma från början hur lång spetsen ska bli och lägga upp rätt antal luftmaskor...

    Hoppas detta kan vara temat på något symöte framöver!

    Vänliga hälsningar Jeanette

    SvaraRadera
  2. Hej Husmor Maja! Du kanske kan ha glädje av den här husliga dikten, som förr sjöngs i svenska skolkök, se följande blogginlägg: http://prinsessornaskokbok.blogspot.de/2014/04/koksregler.html

    Hoppas nu bara att inte melodierna från youtube, som jag har lagt in, försvinner nu igen.

    SvaraRadera
  3. Vad roligt, köksdikten du nämner Greyerzer känner jag igen! På min farmors köksvägg finns en gammal avskrift av densamma. Dock visste jag inte att det fanns en melodi till.

    Fin jordgubbe också Maja! Rolig idé!

    SvaraRadera
  4. Åh så fin!
    En skål full skulle passa fint :)
    (Jodå, jag lever, men inte alltid på bloggar för tillfället. Får minimera dator lite pga värk, men kan tack och lov sticka :) )

    SvaraRadera
  5. Jordgubbar ska vara söta,
    och denna var verkligen SÖT!!
    Kul idé!

    SvaraRadera