fredag 7 mars 2014

Here comes the sun!

"Little darling, it's been a long cold lonely winter
Little darling, it feels like years since it's been here

Here comes the sun, here comes the sun
And I say it's all right

Little darling, the smiles returning to the faces
Little darling, it seems like years since it's been here

Here comes the sun, here comes the sun
And I say it's all right"







Det regnar utanför mitt förnster... Men inne skiner solen i form av en alldeles ny vårklänning, från "Buy My Outfit"! Återigen av märket "People Tree" - det engelska klädmärket som jag skrivit om tidigare... Det är så fantastiskt det här med att man kan köpa hållbara, Fair Trade-märkta kläder här i Sverige! "Alice Anemone Pocket Dress", har allt som jag vill att en klänning ska ha... Bra passform, vacker mönstring, fickor (det är ett måste för mig:) och orginalitet!

Jag har också en ny knallgul resväska som kommer att göra mitt resande lite lättare (ganska ofta släpar jag på en massa garn och sybehör från Manufakturen, och det har tagit ut sin rätt på min gamla resväska som brakade samman fullständigt under min senaste resa...). Väskan är köpt på hemmaplan här i Arvika och den här gången har jag satsat på kvalitet med 10-års garanti! Hoppas att jag ska bli nöjd nu!

Den senapsgula koftan stickade jag till påsk, för ett par år sedan. Den är gjord efter ett Drops-mönster som jag tycker andas lite vintage... Knapparna är fuskpärlor från ett gammalt, trasigt halsband. Återanvändning är bra!

Jag packar inför Vintagestickningskursen som jag ska hålla på Vintagefabriken i Stockholm på söndag. Excelana 4-ply - Dark Mandarin, 1 nystan Fenella - en garnnyhet som är på väg in snart och så förstås boken "A Stitch in Time, Vol 2" av Susan Crawford.

Ska bli så roligt med en helg i storstadens brus!

Och möjligen kan ni ana en viss färkoordination i detta inlägg? Därför kunde jag helt enkelt inte låta bli att måla naglarna gula också;) Kanske kan det hjälpa solen på traven lite!

Önskar er en trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med gult som påminner om tussilago och krokus. Det finns hopp!

    SvaraRadera
  2. Å vilken vacker klänning, vackra stickningar och vackert allt! Jag blir så sugen på att göra lite vårfint jag med.

    SvaraRadera