tisdag 18 februari 2014

Symöte - En nålig dyna!


Tisdag betyder symöte - och varmt välkomna till ett sådant ska ni vara!

Jag är inne i en sådan där intensiv designfas igen... 

Stickar och virkar febrilt på det sista som ska skickas vidare till Järbo Garn snart! När jag är i slutet av sådana här kreativa perioder, har ateljén på något oförklarligt vis en tendens att flyta ut över resten av huset. Det resulterar i att min stackars familj får stå ut med att snubbla över stoppvadd, garnnystan och mönsterskisser, var de än går! Vid frukostbordet ligger den ena virkningen, och på sofffbordet den andra...

För att inte tala om stoppnålarna - som hamnar än här och än där! Företrädesvis i fåtöljens armstöd... (någon annan som gör så?) Det är ju där jag sitter och monterar saker om kvällarna!

I ett desperat försök att komma tillrätta med åtminstone det slarvet, virkade jag mig ytterligare en nåldyna. (Som om jag inte hade nog att virka ändå!) Tänkte att den kan få bo i vardagsrummet och husera en och annan nål, som jag behöver titt som tätt!

Det blev en glad, vågig sak - lite cirkusbetonad nästan! Jag utgick från ett mönster från tidningen "Simply Crochet" (en favorit!). Garnet är "Soft Cotton" från Järbo!

Nåldynan blev nästan som en liten vårexplosion och det gillar jag!

Vad har ni på stickor och virknålar? Lämna gärna en länk till ditt syföreningsinlägg med hjälp av länkverktyget nedan:

(P.S. Ni som vill bli medlemmar och ännu inte hamnat i medlemslistan - det är på gång! Ska fixa det så snart tidsbristen inte är så påtaglig... Det är bara att vara med och lägga upp era länkar så länge!) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar