måndag 24 februari 2014

Gör egen stickförvaring!

Jag hann med ett litet återbrukspyssel igår, mellan femmil och hockeymatch! En stickförvaring...

Jag klädde ett väl rengjort "Pringles-rör" med fint omslagspapper som jag lackade med decoupage-lack - så att det blev lite mer hållbart. Sist av allt kantade jag röret med en snedremsa upptill, som jag limmade fast!

Väldigt enkelt att göra och en praktisk grej att ha om man stickar mycket! Med tanke på hur svårt jag har för att hålla reda på stickor av olika storlek och modell, så borde jag kanske ha ett rör för varje nummer...



2 kommentarer:

  1. Fin ide! Gjorde ngt liknande fast för pennor till min nya "atelje" för ett tag sen.

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar och rolig idé! Kanske en för Akvarellpenslar? Och en liten burk för virknålar! Ha Det! MVH Mitt Egnahem

    SvaraRadera