tisdag 5 november 2013

Symöte - Stickfixerad!

Välkomna på symöte, vänner!

Just nu känner jag mig lite som på bilden. Väldigt "stickfokuserad" (för att inte säga "stickfixerad"). Fann bilden i en klipp-pärm full med stickmönster, som jag nyligen fått av en väldigt snäll person, som trodde att jag kunde ha glädje av den. Jag blir alldeles mållös när jag går igenom samligen. Så fina bilder och mönster. En annan dag ska jag visa er!

Någon annan som känner igen sig i bilden? ;) Jag tycker att den är helt ljuvlig!

Den rådande stickfixeringen kommer sig av att jag håller på att avsluta två modeller till en veckotidning, och de ska levereras i nästa vecka. Så det gäller att ligga i för att bli färdig! Eftersom plaggen är lite hemliga, kan jag tyvärr inte visa er hur de ser ut...

Något som jag kan visa, är en liten halsduk som jag har på gång också. En enkel sak som jag stickar efter upp efter ett vintage-mönster. Garnet är Excelana, från Manufkturen! Härligt att bryta av med lite hederliga rätstickning, då och då!

Hur går det för er? Något fint på stickorna?

Lämna gärna en länk till ditt syföreningsinlägg, med hjälp av länkverktyget nedan:

5 kommentarer:

  1. Jag håller med dig om att det är gott med ett lätt mönster som man slipper räkna eller hålla reda på mönster.
    HA det gott

    SvaraRadera
  2. Sen jag kom på hur jag skulle sticka efter mönstet på engelska förra veckan ser det ut precis som på bilden hemma hos oss. Maken suckar och undrar om jag inte är klar snart men jag räknar vidare ;-)
    Mönstret var för övrigt en form av pannband som hunnit bli sex stycken. Väldigt snyggt och himla bekvämt.
    Gillar färgerna du stickar med.
    Trevlig handarbetsvecka allihop!
    /Karolina

    SvaraRadera
  3. Haha, ja en gnutta stickfixerad är jag för tillfället, ja. ;-)

    SvaraRadera
  4. Haaa haa så ser jag ut också :) Stickar så fort jag får chansen...

    SvaraRadera