torsdag 28 november 2013

Klappat och klart!


Idag: Några bilder från ateljén i all enkelhet - (eller julklappsverkstan, kanske jag ska kalla den för nu, förresten).

Klappen är inslagen i ett retrofint julpapper som jag tagit hem till Manufakturen från England. Motivet heter "Vintage Christmas Village"... Jag tycker så mycket om den blekgröna bottenfärgen - och de små husen, kyrkan och hästskjutsen. Det ser ut som något ur en julbarnbok från 1950-talet. Det här är förresten min favorit i den kategorin! Jag brukar läsa "Jul på landet" med lillan nästan varje dag december igenom...

Vill man ha sin egen klapp inslagen i det tjusiga julpappret, så erbjuder jag numer paketinslagning. Bara att klicka här i så fall!

Nytt franskt garn ligger och väntar på att provstickas. Baskrar tror jag betsämt att det ska bli av åtminstone ett par av nystanen...


Här är samma garn i en skogsgrön nyans... Lite åt "Land Girls"-hållet. Den fina knappasken är alldeles full av sköna gröna knappar! Jag köpte den i en mycket trevlig antikaffär i Lindesberg för ett tag sedan.

Ni minns den "stickade" adventsljustaken som jag skrev om igår. Här är ett annat fynd i den vägen - från ICA i Guldsmedshyttan. Ser ni att mönstret på ljuset också har ett lite "stickat" uttryck? Det är så roligt att sticktrenden har smittat av sig på heminredningen så mycket i år! Det tackar jag för:)

Som ni ser så börjar det bli allt mer juligt i ateljén och det trivs jag väldigt bra med!

1 kommentar:

  1. Vilket fint papper ,jag brukar vara lite petig när det gäller papper för jag tycker att paketen ska vara fin inte bara inne hållet, så jag hade då inte tackat nej till detta papper.
    Ha en fin advent.

    SvaraRadera