torsdag 12 september 2013

Mina samlade äppelmönster!

Om några veckor är det stickstämma i Ransberg. Det ska bli hemskt roligt att vara med där i år igen! Temat för hela stämman är äpplen - stickade, virkade och tovade!

Jag kom att tänka på att jag ju faktiskt tagit fram flera äppelmönster för Järbo Garn, under det senaste halvåret. Nu samlar jag dem alla i ett och samma inlägg, så blir det lätt att hitta för den som vill ge sig på att skapa sitt eget äpple!























1. Virkat äpple och äppelklyftor

Fina att ha som prydnad i fruktskålen eller på fönsterbrädet. Roliga som leksak i dockköket. men också perfekta som nåldyna i syhörnan! Jättegulligt att till exempel göra två olika klyftor och använda den ena till knappnålar och den andra till synålar...

Här hittar du mönstret!






















2. Burkhättor med äppelmotiv

Tjusiga att pryda äppelmosburkarna med! En burk hemkokt äppelmos med en burkhätta på blir ju också en finfin gåbortpresent...

Här finns mönstret!




3. Äppelapplikation

De här små virkade äpplena kan klistras på etiketter till äppelmosburkarna, eller limmas på ett gratualtionskort, eller bli till en brosch eller ett par örhängen om man monterar broschnål eller krokar på dem...

Till mönstret!


4. Äppelficka

Min stickade babykofta har fått en virkad äppelficka. Vill du inte sticka hela koftan kan du virka fickan och montera den på vilket plagg du vill!

Här är mönstret!

Med detta önskar jag er en god torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar