lördag 10 augusti 2013

Ett litet hej!

Hej där!

Jag är fortfarande här - det var bara sensommaren som kom emellan mig och bloggandet ett par dagar... Förutom att sköta växthuset, plocka blåbär och pyssla med min pysseltokiga lilla flicka, så planerar jag en massa spännande saker inför hösten - föreläsningar, produktutveckling, mässdeltagande m.m. Jag är också nästintill klar med höstens beställningar till manufaturen. En rolig nyhet är att jag har fått ytterligare två nya leverantör - så i höst kommer ni att hitta en hel del franska sybehör i min nätbutik. Inte illa vad?

Den här vackra stoppsvampen av trä är en av de saker som snart kommer i ett paket till mig från Frankrike! Jag vet inte hur  mycket jag letat efter en stoppsvamp värd namnet, som passar ihop med mitt övriga sortiment. Nu är jag så glad att jag kommer att kunna erbjuda den här gedigna varianten som dessutom är charmigt målad som en flugsvamp. Fram för strumpstoppandet i Sverige alltså - hoppas att många plockar upp svampen när de ser den här!!!

Dessutom virkar jag som bara den, på ett för årstiden aktuellt tema. Mönstren kommer att dyka upp hos Järbo Garn om ett par veckor....

Hoppas att ni har det bra i era trädgårdar, eller var ni nu håller till!

3 kommentarer:

  1. Så söt!
    Jag inser att jag verkligen ska ta tag i att lära mig stoppa. Skämmigt att inte kunna, och nu med fler o fler egenstickade i ull så...
    Så en sådan där vore ju toppen:)
    "Mässor" skriver du, är det möjligen så att du kommer till Stockholm i oktober? Det vore ju fantastiskt roligt!

    SvaraRadera
  2. ...lärde mig att stoppa av min farmor som liten men då fick en gammal träslev fungera som stopp svamp...verkar dock roligare med en svamp än en slev...

    SvaraRadera
  3. this is so cute maja, is it for darning?

    SvaraRadera