lördag 8 juni 2013

Så firar vi världsstickardagen i Arvika!

Idag (8/6) firas "Knit-in-public-day", eller "världsstickardagen" som den kallas i Sverige. 

Om du bor i Arvikatrakten och vill fira dagen tillsammans med andra stickare, kan du komma till Garnbutiken Fantasy kl. 11.00 - det tänker jag göra! Mellan 11.00-13.00 kommer det nämligen att stickas utanför Fantasy!

Vädret lovar gott, så jag ser fram mot trevlig stickning i solskenet! Senare i eftermiddag tänker jag följa prinsessbröllopet och det ska också bli skoj!

En trevlig världsstickardag önskar jag alla stickfränder världen över!

2 kommentarer:

  1. Här i Wien firar jag med prinsesstårta och bröllop, men goda vänner framför tvn och såklart en stickning!

    SvaraRadera
  2. Jag var på resande fot och glömde stickningen hemma, men hittade en söt garnbutik så passade på att shoppa lite ullgarn på dagen. =) Blev ingen tårta men väl glass och kaffe och en tidning inför bröllopet!
    /Camy

    SvaraRadera