måndag 1 april 2013

Påskens bilder!





















Ungefär så här var min påsk. Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne!

I Norge läses det kriminalromaner under påskveckan. Påskekrim, kallas det för... Den där traditionen är så trivsam att jag sedan ett par år tillbaka, har anammat den. Brukar också lägga deckare i de vuxna familjemedlemmarnas påskägg...

I år läser jag: Inte flera mord av Maria Lang. Det är den andra boken i serien om den kavata Puck Bure, som hamnar i den ena mordhistorien efter den andra... Ni minns kanske mitt biobesök i Nora, häromsistens? Då såg vi den första filmen av åtta, som bygger på Maria Langs böcker - "Mördaren ljuger inte ensam". Det är så roligt att Lang-deckarna kommit i nyutgåva i samband med att filmerna spelats in! Jag längtar redan efter att börja på nästa bok. Den här 50-tals atmosfären i småstadsmiljö, passar mig precis!

Ha en fin annandag!

2 kommentarer:

  1. Så många vackra vårfärger! Det låter som en riktigt härlig påsk!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga påskkakor!
    Och ett riktigt vårgarn.
    Det där med "påskekrim" är en god tradition tycker jag:) Fast här är det Håkan Nesser som gäller i år.
    Ska försöka köpa på mig de Maria Lang jag saknar nu när nyutgåvor kommer, för precis som du är jag mycket förtjust i atmosfären och tidsteckningen.

    SvaraRadera