fredag 12 april 2013

En silvertråd från sagans värld!

















Mönster: Nostalgie av Drops Design
Garn: Drops Cotton Viscose

Så var "sagokragen" färdig! Ser fram mot att bära den! Jag tycker så mycket om löskragar...

Det känns roligt att jag lyckades avsluta ett eget litet projekt mitt i allt mönsterkonstruerande. Det gjorde mig så upplivad så att jag började på den här igår kväll. Visst är den vacker? Den påminner om något från Downtown Abbey... Tänker sticka ett par varv per dag, som avkoppling på kvällen.

Den lilla metallknappen som jag valde till sagokragen köpte jag i Salzburg, för ett par år sedan, när jag besökte en sagolik knappbutik där. Därför kan man säga att den är sagolik av den anledningen... Roligt när knappar samtidigt är reseminnen!

Jag önskar er alla en fin fredag!


3 kommentarer:

  1. Fint alltihopa Maja, nu måste jag springa ska ut och köpa gaaarn!!!

    SvaraRadera
  2. Nej men vad roligt att du fick garnsug av detta! Köp några fina knappar också, vet jag! Det skulle jag göra om jag bodde där du bor;)

    Och glöm förstås inte att rapportera om stickandet sedan...

    Hälsningar från Maja

    SvaraRadera
  3. Jag har hört ett litet rim (kanske Hellsing) som passar din rubrik och ambition:
    "I sagans skog, där snurrar sagans slända,
    och spinner tråd, som blank som solen är.
    I sagans skog kan nästan allting hända,
    och nästan allting händer också där."

    SvaraRadera