måndag 4 februari 2013

Helgen!



Jag har haft en intensiv och rolig helg med manufakturen... Tidigt i lördags packade jag upp garn, knappar, broderisatser, barnstickor och annat smått och gott, ur mina kartonger och skyltade fint i mina föräldrars utställningslokal i Stripa Gruvmiljö. Jag har samlat på mig en del nytt skyltmaterial efter jul, så det var roligt att det fick komma till användning!

Sedan har lördagen och söndagen tillbringats i lokalen med en hel rad fina möten och en massa intressanta samtal.

Dessutom fick jag möjlighet att spinna på spinnrock för första gången i mitt liv! Vilken mäktig upplevelse! Jag fick utomordentligt bra handledning av de vana spinneskorna Ann och Evy, som bjöd på sina bästa tips. Så det kändes så roligt, även om det naturligtvis var lite ovant också... Nu vill jag spinna igen! Vi får väl se när det kan bli av...

7 kommentarer:

  1. Så trevlig det låter,jag har en gammal spinnrock här hemma, men är urusel på att spinna, jag hoppas att jag ska kunna lära mig någon gång.
    Ha det gott
    kram

    SvaraRadera
  2. Denna knappsamling är jag ju lite avis på! Ha en fin dag :)

    SvaraRadera
  3. ...låter roligt och något jag också skulle vilja lära mig.Har min farmors gamla spinnrock som hon fick i födelsedags present av sin pappa när hon fyllde 7 år (hon är 91 år nu).Hon har berättat att det ansågs som en lämplig ålder att lära sig detta ja..och vem ville ha en fru som inte kan spinna?...

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder! Så roligt att spinna :)

    SvaraRadera
  5. what beautiful treasures! lovely to learn to spin.

    SvaraRadera
  6. Så vackert med alla färgglada stickor! Man kan undra vilken tråkmåns som hittade på att grått var en lämplig standardfärg.

    SvaraRadera
  7. Nej men, en utställningslokal i Stripa? Kanske skulle ta och svänga förbi där någon gång, har hört mycket om det men bara varit där innan de öppnade gruvmiljön, när de fortfarande höll på att renovera så museet skulle kunna flytta dit från Lindesberg.

    Spinna skulle vara roligt att kunna.

    SvaraRadera