torsdag 1 november 2012

Julen är räddad!

Å, vad glad jag blev idag, när jag förstrött vandrade runt bland bokhandelns hyllor och plötsligt fick syn på den alldeles nyutkomna "Vår julkokbok"! 

För en "Vår kokbok-entusiast" som mig kan det knappast bli bättre än så här. Ni som följer den här bloggen vet att jag har flera utgåvor av det klassiska verket - den tidigaste från 1959. Det är så roligt att se hur inställningen till matlagning har förändrats genom åren. Samtliga utgåvor har sina egna styrkor och fördelar! Själv lagar jag ofta mat ur det äldsta exemplaret. Till exempel den här höjdaren!

Med en rykande färsk julkokbok från redaktionen bakom "Vår kokbok" kommer julförberedelserna att gå som en dans! Och precis som när det gäller " Vår kokbok" är den här koboken en skön mix av oumbärliga klassiker och spännande nyheter... Recept och beskrivningar är som alltid gedigna och pedagogiska! 

Någonting som också förbättrats till det positiva i de två senaste utgåvorna är foto och form. Det är precis som om redaktionen insett att det är viktigt med bilderna. Se bara på julkokbokens framsida - vilken härligt färgsprakande illustration! Precis som på föregående omslagsbild finns där en tydlig retrokänsla som jag givetvis uppskattar extra mycket!

Här kan ni provläsa ett kapitel!

Jag slutar med att konstatera att julen i och med detta är räddad:)

2 kommentarer:

  1. man vill ju köpa den nästan bara för framsidans skulloch ställa i köket;)
    trevlig helg, Ulla

    SvaraRadera
  2. Så mycket gott, man blir sugen på julen nu när man läst lite.
    Ha en bra helg.
    kram

    SvaraRadera