lördag 27 oktober 2012

Kryddiga kakor i kylan!

Det har snöat här i Värmland, men snön försvann med en gång. Idag lyser faktiskt solen och det känns så härligt att det är helg! Jag ska sy och jag ska sticka, laga mat och feja, gå på badhuset och promenera - allt tillsammans med min familj! Det är det bästa...

På höstkanten (för att inte tala om vintern) får jag alltid sådan lust att baka kryddiga kakor. Det är precis som om kryddorna värmer i kylan... Kanske blir det också sockerkaksbak i helgen? Har inte riktigt bestämt mig än.

Hursomhelst vill jag dela med mig av två favoritrecept på kryddiga kakor. Utifall någon av er också går och längtar efter det! Missa inte de här kakorna, de är så goda!

Saffranskaka
Särskilt goda morotsmuffins

5 kommentarer:

  1. Vad roligt att höra , jag ska baka kryddig papparkaka ur sju sorters kakor till våra grannar som kommer på kaffe i eftermiddag. Jag hade precis samma känsla som du pratar om nu när det blivit lite ruggigt, här snöar det dock inte än men det är höstruskigt!
    Undrar om det är mkt material som måste skickas från Sverige till din Vintagekurs på nätet eller om jag kan skaffa likn material härnere att använda i kursen? Det är ju så dyrt att skicka! funderar fortfarande på att vara med;0)
    Varma hösthälsningar Karin-Ida

    SvaraRadera
  2. Hej Maja, tack för ditt svar det låter som om det skulle kunna funka! Jättekul, ska se till och anmäla mig nästa vecka.
    Hälsningar Karin-Ida

    SvaraRadera
  3. Så gott det låter med att baka kakor i kylan, det blir varmt av bara tanken.
    Ha det gott
    kram

    SvaraRadera
  4. Hej Maja! Ville bara säga att jag gett din blogg en utmärkelse. "I love your blog!" =) Tack för en underbar blogg!

    SvaraRadera
  5. Här är en av mina favoriter, en med en ordentlig dos ingefära i: http://kyrkkaffe.libris.se/?p=15
    Hälsningar från

    Anna

    SvaraRadera