tisdag 21 augusti 2012

Symöte - Stickade skärp!






Välkomna på symöte!

Idag tänkte jag visa er några bilder på de stickade skärp som jag har med de senaste veckorna. Jag kombinerar en rätstickad remsa med vackra band från när och fjärran. Skärpen kan bäras som en flokloristisk accessoar till kjol eller klänning!

De här skärpen bildar tillsammans med hårband i samma stil och ett antal stickade/sydda kragar (som jag visar en annan dag...), en liten kollektion som jag ställer ut/säljer i mina föräldrars nystartade butik "Karlssons Kulturverkstad" i Stripa Gruvmiljö (Guldsmedshyttan) nu på lördag. Varmt välkomna dit om ni händelsevis skulle ha vägarna förbi!

Igår tillbringade jag för första gången en hel arbetsdag i min atlejé! Förmiddagen ägnade  jag åt att flyyta in, sortera och organisera sybehör, stickor och böcker/mönster. På eftermiddagen skissade jag på stickmönster och sydde på mina kragar. Det är så sällsamt ljuvligt att "ha någonstans att vara" med allt sitt. Det går så mycket lättare att jobba när man har saker och ting inom räckhåll och gott om plats att breda ut sig på. Jag känner mig så glad för det!

Hur går det för er med handarbete och pyssel? Har den där mysiga höstkänslan börjat smyga sig på ännu? Det har den för mig i alla fall...

Förresten - tack för alla bra tips på garnbutiker som ni har bidragit med! Vad fint med det stora gensvaret! Det trillar fortfarande in tips, men snart sätter jag punkt och sammanfattar de inkomna till en lista som vi alla kan ha glädje av sedan...

Lämna gärna en länk till ditt handarbetsinägg, med hjälp av länkverktyget nedan:


11 kommentarer:

  1. Oj vilka vackra skärp du har skapat. Helt underbara! Jag har som vanligt inget att visa. I år har jag helt enkelt inte alls hunnit med handarbete. Det är träningen som tar all min tid men jag tycker om att gå in här och kika och sen se vad alla andra hittat på.

    kram dorro

    SvaraRadera
  2. Dina skärp är verkligen jättefina och grattis till inflyttningen i ateljén!
    Höstkänslan har infunnit sig här med, jag älskar hösten :)

    SvaraRadera
  3. Tjusigt! Lycka till med utställningen.

    Många av de som är med på symötena tillåter inte att man lämnar kommentarer med namn/bloggadress. Flera gånger har jag skrivit kommentarer som jag sedan inte har kunnat skicka och det är ju lite tråkigt. Skulle du kunna påminna folk om att kolla detta. Vet inte hur man fixar det dock...

    SvaraRadera
  4. Men vad snygga! Lycka till med försäljningen
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  5. Snygga skärp! Förresten, så hjälpte du mig precis med min födelsedagspresent idag. Har så svårt att komma på vad jag önskar mig men det blev en.....: provdocka från Åhle´ns!!!!

    SvaraRadera
  6. Jag planerar att åka till Stripa på lördag (har inte fått ändan ur vagnen och kommit dit tidigare). Kommer du att vara där?
    Skulle var roligt att se dej i verkliga livet, även om jag kanske inte vågar ge mej till känna (är lite blyg...).
    Kram. Anita i Bergslagen.

    SvaraRadera
  7. Åh vad gärna jag skulle ha varit i Sverige...
    Hoppas det blir lyckat i helgen!
    Skärpen är jättefina, hm jag har ju en hel del band liggandes i gömmorna kanske ingen dum ide...
    Vi får se, jag kämpar annars på med en sjal i hålmönster, snart ett garnnystan, av fyra klara...

    SvaraRadera
  8. Anita: Jag kommer att vara där så mycket som möjligt under dagen, beroende på hur mycket lillan orkar med;) Vore jättekul om du kom! Och såklart måste du säga hej!! Om du vill det, vill säga... Hoppas vi ses!

    Karin-Ida: Heja på med sjalen! Var Sverigebesöket i somras bra?

    Susanne: Tack:)

    SvaraRadera
  9. Fina skärp! Verligen härlig allmoge.Jag är på jakt efter sådana fina band. Har gjort en kofta i allmogestil som jag kommer att visa på min blogg så småningom. Men jag hittar inga fina band här uppe i norr. Har någon tips på var jag kan vända mig?
    Denna vecka har jag gjort ett mobilfodral till en vän och har virkat in burkkapsyler till en annorlunda mormorsruta.
    Trevlig vecka på er!
    / Hella

    SvaraRadera