söndag 12 augusti 2012

Leka skola!



"Nu ska vi leka skola och fröken det är jag..."

Minns ni den där sången från "Nu ska vi sjunga"?

När man är 4 år, och det bara regnar och regnar, och man faktiskt börjat längta lite till dagis - även om sommarlov är kul - då kan en stunds "skola" komma väl till pass! Med inspiration av den här fina boken lekte vi skola här om dagen - lillan och jag.

På internet finns en uppsjö av alfabetsblad för färgläggning. Jag sökte på "abc coloring pages" och letade mig fram till det här bladet, med streckade bokstäver och siffror. Det var tacksamt för ett litet barn som vill träna sig på att skriva bokstäver!






















Självklart måste det ju bli lite syslöjd också, i vår skola! Hos Belladia fann jag det söta vintage-sykortet - hon har lagt upp fyra olika varianter. Länken för nedladdning fungerar inte men det går ju lika bra att skriva ut bilden direkt från sidan...

Det var härligt att se hur mycket lillan har utveclats sedan hon sydde senast - nu kan hon planera stygnen på ett helt annat sätt och tålamodet räckte faktiskt till hela kortet, som naturligtvis färglades också!

Nu går lillan och väntar på att tuppen längst bak i boken - ska värpa något! Vi får väl se hur det blir med den saken:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar