måndag 13 augusti 2012

Flytta in!


I dag har jag så smått börjat flytta in i min nyrenoverade ateljé. Det är fortfarande några mindre detaljer kvar att fixa när det gäller renoveringen, men vi börjar se ett slut på arbetet och det känns härligt! 

Det är en sällsam känsla, att efter många timmars slit sjunka ner på en pinnstol, se sig om och plötsligt upptäcka att det ser ut ungefär sådär som jag tänkte mig det - tidigt i våras när jag planerade renoveringen. Overkligt...

Något av det bästa idag var att putsa de gamla bubbliga orginalglasen i de nyrenoverade fönstren. Vackrare vy än den som jag ser genom de tre fönstren kan jag kanppast tänka mig! En av mina favorit-lönnar som silar ljuset och i horisonten - Glafsfjorden som breder ut sig. Det är här jag ska sitta och skissa på nya stickmönster, sticka och sy!

Återkommer med fler bilder när jag är färdiginflyttad. Har inte riktigt lyckats bestämma mig för hur jag ska möblera rummet när det gäller förvaring, men jag närmar mig en lösning på det också tror jag;)


2 kommentarer:

  1. Åh, vad fint! Du kommer bli härligt inspirerad att skapa i din nya ateljé.

    SvaraRadera
  2. Vad fint där blir! Perfekt plats för kreativitet och skapande! :)

    SvaraRadera