fredag 27 juli 2012

En egen mjölkko!

Jag "lärde" mig inte att dricka kaffe förrän jag var 30 år. Då var det lustigt nog stark espresso som jag föll för... 30-års presenten blev därför en tjusig espressomaskin i retrostil, som brukar gå varm i vårt kök på helgmorgnar och söndagseftermiddagar.

När vi inte gör espresso brukar vi använda en sådan där presskanna. Jag vill alltid ha en rejäl skvätt med mjölk i mitt kaffe och därför tycker jag att det är roligt med mjölkkannor av olika slag. Mitt senaste förvärv i den vägen är den här lilla kossan. Visst är hon fin? Och rolig att hälla ur! Alla barn gillar kossan lite extra mycket:)

Jag har letat efter en mjölkko i fler år utan framgång men tillslut hittade jag den här på Sandbergs Bosättningsaffär i Nora. "Sandbergs" är en mycket fin butik som ni inte får missa om ni är i de trakterna!

1 kommentar:

  1. Vi har också en sådan ko hemma! En roligare mjölkkanna :)

    SvaraRadera