lördag 22 oktober 2011

Vinnaren av den gredelina baskern!
















Då var det dags att klubba en vinnare av min "Rosa Bandet-auktion". Det blev "Fru Fleggman", med sitt bud på 250 kr, som tog hem den gredelina baskern. Grattis och tack för att du därmed också bidrar med pengar till Cancerfondens insamling!

Sätt in pengarna via vår insamlingssida (glöm inte att ange ditt namn så att det syns att det är du som satt in pengarna!) och maila mig ditt namn och adress så ska jag posta baskern så fort som möjligt.

Jag vill också tacka er andra som var med och bjöd. Roligt att försöket med en nätbaserad syföreningsauktion  fungerade i praktiken. På tisdagens symöte tänker jag återkomma till hur mycket pengar vi syföreningsmedlemmar drog in till Rosa Bandet

Sist men verkligen inte minst vill jag skicka ett stort tack till de i syföreningen som bidrog till att auktionen blev av genom att erbjuda handgjorda alster till försäljning. Det var verkligen roligt att titta runt bland alla de fina sakerna!!

Ha en fin lördag, alla.

6 kommentarer:

  1. Jag får starta en stödgrupp för oss som inte fick ett enda bud på något av vår alster ;)

    SvaraRadera
  2. Maja, nästa gång tror jag att vi kanske borde ha samlat ihop allas alster i ett gemensamt inlägg... det finns ju så man kan länka med bilderna och klicka till varje enskild blogg t.ex inlinkz.com! Då blir det lättare för alla att få en överskådlig överblick!
    Kanske vore bra överhuvudtaget till syföreningsmötena på tisdagarna också?

    SvaraRadera
  3. Äsch... jag sände iväg min kommentar för tidigt... ville ju också tacka dig för att du arrangerade den här auktionen och jag tycker verkligen att det är ett jättebra och roligt sätt att bidra till olika insamlingar!!!

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat tjejer!
    Tänkte också komma med ett tips till er som inte fick era alster sålda. Jag hittade nämligen pysselforumet Pyssel.net via Rosa bandet-sidan. De har också auktioner till förmån för Rosa bandet, verkar nå många människor och samla in mycket pengar. Ni kanske kan lägga upp era saker där?

    Se här:
    http://www.cancerfonden.se/sv/rosabandet/insamlingar/?collection=5625
    http://forum.pyssel.net/viewforum.php?f=24

    SvaraRadera
  5. Hej, och så kul att det var jag som vann! Mycket trevligt.
    En fundering, jag tänkte komma på den eminenta stickaftonen på lördag, finns det någon möjlighet att jag kan få baskern då? Man vill ju inte att den ska komma bort på vägen. Pengarna kan jag sätta in på insamlingssidan, det blir väl enklast så?

    SvaraRadera
  6. Jennifer: Men åh, Jennifer! Vad trist att det blev så:(

    Gerda-Thyra: Javisst, det går säkerligen att förbättra upplägget på det viset du föreslår! Svårt att veta hur det ska falla ut, så här första gången! Men gör vi det igen får vi slå våra kloka huvuden ihop så att det blir så bra som möjligt!

    Linda: Bra tips! tack för det Linda!

    Fru Fleggman: Men det blir ju alldeles utmärkt! Jag tar med baskern till stickdagen. Vad roligt att du kommer förresten! Hjärtligt välkommen!

    SvaraRadera