tisdag 18 oktober 2011

Syföreningsauktion till förmån för ROSA BANDET!


Välkomna på nätbaserad syföreningsauktion - alla syföreningsmedlemmar, handarbetsvänner och intresserade läsare! Nu smäller det! Äntligen har det blivit dags att inleda auktionen. Alla pengar som kommer in skänker vi från syföreningen direkt till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj.

Information till dig som vill handla av oss:

Under det här inlägget finns länkar till de syföreningsmedlemmar som deltar i auktionen. Se dig om bland de fina alstren! I varje inlägg finns information om varan, vilket utropspris som gäller och om fraktkostnad tillkommer. Lägg ditt bud i kommentarsfältet under det föremål du vill bjuda på!

Vinnaren av auktionen sätter in köpesumman på vår speciella insamlingssida som finns på Cancerfondens webbplats. I samband med att pengarna sätts in anger man sitt namn som då kommer upp på insamlingssidan. När säljaren ser namnet där, postas varan.

Låter det krångligt? Lugn bara, vi hjälps åt att fixa detta på bästa sätt! Ställ gärna frågor om ni känner er osäkra...

Auktionen pågår till fredagen den 21/10 kl. 24.00. Därefter meddelas vinnaren via mail eller i ett inlägg på den aktuella bloggen.

Ta nu chansen att handla handgjorda varor i kombination med att dina pengar gör nytta! Kanske dags att köpa på sig en och annan julklapp redan nu...


Mitt bidrag till auktionen är:
Gredelin basker med hålstickat vågmönster

Material: Karisma från Drops - 100% ren ny ull superwash (Kan tvättas i tvättmaskin.)
Storlek: Dam, One size

Broschen följer också med i köpet! Den är tillverkad av en av en klädd knapp (från den exklusiva franska handarbetsaffären "La Drogerie") som jag försett med broschnål.

Lägsta utropspris är 100 kr. Jag bjuder på frakten, så vinnaren behöver alltså inte stå för den!

Vore inte detta något för kyliga höstdagar? I så fall - varsågod att lämna att bud i kommentarsfältet under detta inlägg!



Och så några ord till er i syföreningen som vill bidra med något till auktionen. Varsågoda att lämna en länk till ert/era auktionsinlägg med hjälp av länkverktyget. Mer information om hur det hela går till finns här. Ett litet tillägg är att det är bra om ni anger ett lägsta utropspris så blir det lättare för de som ska bjuda att veta var de ska börja...

Lycka till! Nu håller vi tummarna för att detta blir en succé:)

20 kommentarer:

  1. Jag är lite dum och fattar inte om köparen budar i ditt kommentarsfält eller om de budar direkt i mitt kommentarsfält som ligger på min blogg där inlägget om varan finns.

    SvaraRadera
  2. klockarbarn: Jag har budat i ditt kommentarsfält, på din blogg!

    SvaraRadera
  3. Det blev inget stort men jag är med i alla fall. Sykursen tar all min symskinstid just nu.
    Vad roligt detta ska bli. Ska kika runt ikväll har jag tänkt när de flesta har lagt ut sina länkar.

    kram kram till er alla!

    SvaraRadera
  4. Så kul det här är!!!
    Ska bli spännande att se alla fina bidrag!

    SvaraRadera
  5. Vad fina bidrag alla gjort! Nu ska jag skynda mig hem på lunch och lägga upp mina två auktioner.

    SvaraRadera
  6. Tyvärr inget eget bidrag, men tisdag är symöte, så länkat har jag gjort ändå :)

    SvaraRadera
  7. Eftersom jag saknar kommentarsfält får ni som budar skicka ett mail. Allt känns spännande tycker jag.
    Tittar runt på era fina saker ikväll.

    SvaraRadera
  8. Dags att bryta isen tycker jag, bjuder en hundring! =)

    SvaraRadera
  9. hej maja! å vilken fin basker! helt gudomlig ju. Tyvärr hann jag själv inte med något bidrag till denna gång, jag har panikstickat på en födelsedagssjal som ska vara klar tills imorgon. Hoppas det går toppen i alla fall och jag ska kika runt bland alla alster idag och se om det är något som lockar extra. kanske man kan vara med och bidraga genom att buda istället tänker jag =)

    kram på dig

    SvaraRadera
  10. Spännande att auktionen är igång!
    Och jag bjuder 140:- på den fina gredelina baskern.

    SvaraRadera
  11. Jag älskar vad ni har gjort för bröstcancerfonden!! Jag önskar bara att jag också hade haft tid att göra något till auktionen, men jobbet tar all tid just nu..

    Stor eloge till er och hoppas ni slår rekord!!

    SvaraRadera
  12. Hej! Jag bjuder 200 pix. När tar auktionen slut?

    SvaraRadera
  13. Johanna:
    Fredag 21/10 kl 24.00, det står i inlägget här ovan :)

    SvaraRadera
  14. Oj där ser man. Att läsa uppmärksamt lönar sig visst! ;-)

    SvaraRadera
  15. Jag har tyvärr inget bidrag att komma med, men jag har gjort reklam för er insats hos mig.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  16. Hej alla! Jag slängde in en statusuppdatering på facebook för att göra reklam för auktionen. Det kanske ni också kan göra?

    SvaraRadera
  17. Cancerfonden har 1.5 miljarder i eget kapital.
    Räcker inte det?

    Prostatacancer leder till fler döda.
    Varför uppmärksammas inte det mer?

    SvaraRadera
  18. Hej Maja
    Detta var en så bra idé. Kommer den tillbaka i år?

    SvaraRadera