fredag 14 oktober 2011

Stickdagen!






















Ni kanske minns att jag engagerat mig i anordnadet av en handarbetsträff med temat "Sticka och virka till bebisarna i Kongo"? Idag kom affischen för stickdagen som ska gå av stapeln här i Arvika den 29 oktober. Visst blev den fin? Och visst låter det som att vi kommer att få en väldigt trevlig stund i Trefaldighteskyrkans församlingshem? Hjälp gärna till att sprida detta till stickentusiaster i värmlandstrakten! (Förresten - den som vill resa längre än så är naturligtvis hjärtligt välkommen att göra det!)

Stickdagen är ett ypperligt tillfälle för dig som inte kan sticka/virka men vill lära dig - erfarna handarbetsexperter från syföreningen kommer att finnas till hands och hjälpa alla som vill. För att inte tala om allt annat trevligt som kommer att hända förutom själva handarbetandet... Anna Braw från Libris förlag medverkar och berättar om sina handarbetsböcker och kampanjen "Värma Liten", det bli Afrikansk tebuffé, utställning av gamla babyplagg, försäljning av garn och Fair Trade-varor med mera.

Varmt välkomna!

5 kommentarer:

  1. Åh, jag vill ju vara med ju! Vad roligt ni ska ha det!

    SvaraRadera
  2. Så kul! Önskar att jag bodde närmare... Känns lite dumt att åka tåg sammanlagt 60 mil på en dag bara för nöjes skull.

    SvaraRadera
  3. Å vad underbart det låter Maja. Jag hade gärna varit med er, ( Falun)men bor nu lite för långt bort. För många år sedan under min högskoletid bodde jag i Arvika, i 3 ½ år, och gick som du kanske förstår på Ingesund. Arvika är verkligen en underbart härligt liten småstad, jag trivdes jättebra där.

    Jag skall sprida budskapet vidare genom facebook.
    Ha en god helg Maja.
    Krama//tina

    SvaraRadera
  4. Kan du lägga upp denna bilden, på din Facebook sida , det vore toppen Maja. Jag vet inte annars hur jag skall få fram den på facebook.

    kram tina

    SvaraRadera
  5. Ibland känns Stockholm väldigt avsides...
    Ni kommer att få en jättehärlig dag är jag övertygad om!
    Här gläder jag mig åt att orken räckt så att jag nu har helgen fri för bara handarbete! (Ja, förutom hundpromenader då:)) Inga husliga absoluta måsten, så jag kan få sitta still och pyssla.
    Kan bli en god helg med andra ord.
    Önskar dig och alla detsamma!

    SvaraRadera