onsdag 5 oktober 2011

Sticka ett Rosa Band!






















En sak som utmärker Rosa Bandet kampanjen är ju de Rosa Band som säljs i lite här och var till förmån för insamlingen. De där banden fungerar ungefär som en majblomma. Man sätter dem på höstkappan som en symbol för att visa att man stödjer kampanjen och betalningen för bandet går naturligtvis till insamlingen.

Som den inbitna stickerska jag är kommer jag att göra lite annorlunda för att visa mitt stöd. Istället för att köpa ett Rosa Band har jag stickat mig ett. Jag bär förstås mitt hemstickade band i kombination med att jag sätter in en summa pengar på vårt eget insamlingskonto. Annars vore det ju lite poänglöst... Läs mer om HNS engagemang i Rosa Bandet här!

Så här stickade jag bandet:

Rosa Band

Garn: Drops Merino Extra Fine
Stickor 3.5 mm

Bandet stickas i rätstickning.

Lägg upp 22 maskor.

Sticka 1 varv. *På nästa varv ökas en maska i var ända. Sticka ett varv. * Upprepa från * till * tills bandet fått önskade bredd. På sista varvet ökas en maska i varje ända. Maska av. Forma bandet enligt bilden och fäst ihop det med sytråd. Använd en säkerhetsnål som broschnål.

2 kommentarer: