fredag 28 oktober 2011

Förberedelser inför stickdagen på lördag!


Nu närmar det sig lördag och STICKDAGEN! Jag har ägnat delar av de senaste dagarna åt förberedelser. Igår var det barnpysslet som skulle planeras. Det är ju meningen att det ska finnas gott om saker att sysselsätta sig med - både för barn och vuxna!

Jag har skaffat pysselvänligt material som filt, paljetter, små dockhuvuden, piprensare m.m. Och så ville jag göra en liten prototyp. Jag tycker att pyssel ska lämna utrymme för var och en att hitta på själv, men lite inspiration kan vara bra att få. Jag hade en tanke om att materialet skulle passa fint till att pyssla ihop sin egen kasperdocka. Så jag tillverkade en liten prinsessa. Klänningen är gjord av en rätstickad ruta, det är med andra ord ett överkomligt projekt för den som nyss lärt sig sticka. Kan man inte sticka funkar det ju bra att göra kroppen av filt istället.

Ska bli spännande att se hur många barn som kommer och vad de tar sig för.


Prinsessan följer med mig till Trefaldighetskyrkans församlingshem på lördag! Hon är redan "provlekt" av lillan som förstås inte kunde motstå en prinsessa med krona och allt;)

Nu håller jag tummarna för att vi blir många som samlas på lördag och att stickdagen blir givande och lärorik för oss alla! Någon av er som kommer?

4 kommentarer:

  1. Lycka till med stick- och pysseldagen på lördag!Hoppas att den blir rolig och givande för alla, stora som små.

    SvaraRadera
  2. Vilken fin kasperdocka! Enkel att göra och bedårande söt!

    SvaraRadera
  3. Vilken bra idé med dockan. Jag har jobbat med barn och stickning och det har alltid varit svårt att hitta på vad det ska bli av deras små lappar.Att blanda det stickade med filt var en jättebra idé, det kan man spinna vidare på. Tack för tipset!
    Ett tips från mig; Har du sett att "Camilla Plum och den svarta grytan börjar ikväll?"

    SvaraRadera
  4. Hoppas Många kommer o att ni får det verkligt pyssligt.. Lite långt för en annan. Men många fina idéer får man från Dej..
    Kram Ninne

    SvaraRadera