torsdag 13 oktober 2011

De bästa höstplaggen!


Jag brukar säga att kjol och kofta är mina favoritplagg. Det gäller förstås även på hösten! Iklädd kjol, ett par varma strumpbyxor och en hemstickad kofta - så trivs jag bäst. Förutom att det är fint och bekvämt är fördelen med den här typen av plagg att man kan ha dem i många säsoner eftersom kjol och kofta är så tidlöst. En grå yllekjol till exempel, den känns liksom aldrig fel.

I år har jag lagt två nya favoriter till min garderob. Båda är rutiga kjolar. Dels den på bilden som kommer ifrån Lindex. Och så den här från Åhléns. Jag hoppas att de ska hålla i all evighet för jag trivs så bra med rutorna!

Vill man sy själv kan jag tipsa om den här modellen som jag sydde förra året!

Och känner man för att sticka sig en kofta kan man titta här eller här!

Vilka är era favoritplagg?

6 kommentarer:

  1. Jag gillar också kjol. Och klänning. Folk i min omgivning brukar tycka jag är knäpp som går runt i kjol när det är vinter. Men det går faktiskt om man har en tjockare kjol och så varma strumpbyxor. Och behövs det kan man alltid ha ett par knästrumpor också. Ja, lager på lager helt enkelt. :)

    /C

    SvaraRadera
  2. Hej Maja!
    Underbar blogg du har och varje inlägg är alltid lika trevligt att läsa! =)

    Jag har precis börjat att sticka så jag kan aviga och räta maskor, maska av kan jag också. Så hittills har det blitt omkring 4 halsdukar i olika färger och nu senast har jag " vågat " gå över till benvärmare och pulsvärmare.
    Men vad är det absolut lättaste klädesplagget att sticka? Är det barnkläder eftersom det är så mycket mindre tex? Jag vill ju gå vidare i min stickning men vet inte hur då jag inte vet hur jag ska lära mig att öka och minska etc. Har du tips hur jag ska gå tillväga? =)
    /S

    SvaraRadera
  3. Kjol är det bästa plagget som finns. Jag ritar just mönster till en yllekjol som jag ska sy nästa vecka. Måste bara hitta rätt tyg vilket inte alltid är det lättaste. Det är jobbigt när man har en bild av tyget i sitt huvud och så finns det inte i tygaffären. Planerar även att sy en väst till i samma tyg. Koftor får jag sy istället för sticka helt enkelt för det där med sticka kommer jag aldrig bemästra.

    Ha en underbar kväll. kram dorro

    SvaraRadera
  4. Favoritplagg... hm... om man med det menar plagg som man oftast bär, så skulle det i mitt fall vara enkla jeans och t-shirt. Men om man menar de plagg som jag HELST bär, som jag gärna hade haft varje dag... så skulle det helt klart vara välsittande och sköna klänningar. Gärna lite vintage-stil. Mysigt och snyggt!

    SvaraRadera
  5. Säger som Fanny:blir lite delat mellan mest använt och favorit. Till vardags är jag mest klädd för hundpromenader... Men favorit är nog vadlånga, svepande kjolar, med kofta som nygammal älskling. Och polotröjorna börjar ju bli aktuella igen:)

    SvaraRadera
  6. Strax efter att jag läste detta inlägg såg jag en annons på Facebook från Bonprix med denna kjol på.
    Påminner lite om dina. :)
    http://www.bonprix.se/produkt/rutig-kjol-svartvit-955391/?style=4753715&sourcePageClick=article_style

    SvaraRadera