onsdag 7 september 2011

Hjärtan på tråd!


Jag tillverkade en fasligt enkel hjärtgirland häromdagen när jag pysslade lite tillsammans med lillan. Att göra pappersgirlander är ett roligt sätt att använda vackra pappersark som man har i sina gömmor! Girlanden kan sedan hängas upp någonstans där man till exempel tycker att det behövs lite extra färg, eller där man vill dölja fula hål i tapeten, eller där man av någon annan anledning vill gör det fint!

Så här gjorde jag:

Rita upp hjärtan på ett pappark och klipp ut. Jag använde en pepparkaksform som mall. Gör två hål i varje hjärta med hjälp av en hålslag. Trä dem på ett fint snöre. Häng upp på väggen!















Svårare än så behöver det inte vara tillverka något fint! Och visst blir man förresten glad av hjärtan på tråd?

1 kommentar:

  1. Vad det är roligt med lite enkla pyssel. En sådan här fin ska jag göra tillsammans med tjejen. Den kan hon ha på väggen i himmelssängen som hon är så lycklig för.

    kram på dig!

    SvaraRadera