lördag 18 juni 2011

Så förvaras syrenoljan!



Minns ni mitt experiment med syren-oljan? Det lyckades faktiskt. Efter att syrenerna fått dra i två veckor silade jag oljan och kvar i den dröjde en svag, doft av syren. Jag tappade oljan på en av de fina parfymflaskor som jag köpt på Ikea för en tid sedan. Det passade så bra, eftersom oljan bör förvaras i mörkt glas och att det är lätt att droppa oljan med hjälp av glasstaven som fungerar som lock i flaskan. Jag använder oljan till fotbad. Några droppar av den och några av ett lavendelvatten jag har i gömmorna. Härligt lugnande och mjukgörande för trötta sommarfötter!



En praktisk tratt medföljde parfymflaskorna.


Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Det låter mkt trevligare än den Schollsalva jag använder. Synd att jag inte har syrener. Jag kanske känner nån som har.

    SvaraRadera
  2. Klockarbarn: Syrener brukar vara ganska lätt att få tag i även om man inte har dem själv - det är ju så många som har dem! Tyvärr har våra blommat över för säsongen nu, så det blir att vänta till nästa år för att göra ny olja när den här tar slut...

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera