söndag 17 april 2011

Provstickat!



Nu har jag prov-stickat det "äggfärgade" garnet. Jag fann nämligen ett så fint gratis-mönster på spetsstickade halvvantar - perfekt till det scillablå garnet. Halvvantar är förresten ett utmärkt "1-nystan-projekt" projekt. Bra att ha några sådana på sin repertoar, särskilt om man tänker färga garn i unika färgsättningar som är svåra att återupprepa;)

Det blev sådan fin lyster i spetsmönstret i och med att färgen skiftar lite. Tyvärr blev de en aning stora. Nästa gång jag stickar dem ska jag gå ner något i sticknummer (nu stickade jag på 3,5 mm). Modellen var väldigt finurlig. Enkel men rolig att sticka!

Jag fann mönstret hos "The Purl Bee". Där dräller det förresten av tjusiga mönster, så dit kommer jag att återvända många gånger!



Mönster: Pretty Lace Handwarmers från The Purl Bee
Garn: 2-trådigt svenskullgarn från Garntjänst, hemmafärgat med "äggfärg"



Annars är här bara frid i huset och trädgården. Solen skiner och sänder sina strålar genom vattenglaset där några pelargonsticklingar samsas.

Ha en fin söndag ni med!

3 kommentarer:

  1. Jag bara älskar den där blåa färgen!

    SvaraRadera
  2. Det är en otroligt fin färg - jag håller tummarna för att den ska hålla i tvätten!

    hälsn. Mira

    SvaraRadera
  3. Jessica: Vad roligt att du fastnade för den:) Jag gillar den också väldigt mycket!

    Mira: Tack! Jag ska faktiskt provtvätta idag. Sedan lämnar jag rapport;)

    Hälsningar från Maja

    SvaraRadera