torsdag 16 december 2010

Husmorsskolan julpysslar i P4 - Slå in klapparna!



Den nästa sista julpysseltorsdagen är här! Idag är det paketinslagning och julklappsadress-tillverkning som gäller.

Här hittar ni dagens julpysselinslag i Radio Värmland - P4. Om ni lyssnar får ni höra mig berätta om hur man skapar sina egna "Kalle Anka-paket". Jag tillverkar också fina julklappsadresser med hjälp av pepparkaksmått (se nedan). Under länken hittar ni också en skriftlig beskrivning.





Hoppas att ni har det bra i snövädret! Pyssliga hälsningar från Maja!

2 kommentarer:

  1. Hej Maja!.. missade morgonsändningen..men NU har jag hört den.. och fick en liten pysselkick med en gång :).. Måste testas.. har nog nån liten kartong nånstans och papper ..oja det finns lack har jag och sigillet GOD JUL oxå.. en massa band, snöre även spetsen i papper.. ja äkta spetsar om jag så vill med... du vet en pysselnörd och scrapbookingfantast:).. då finns det massor av "skräp".. nu ska här bli ett kalle anka paket.. tack för tipset.. ha de gött.. pia

    SvaraRadera
  2. Åh, vad roligt med "pysselkicken"! Sådana behövs ibland:) Vore jättekul att se hur ditt "Kalle Anka-paket" blev sedan! Du får lägga ut en bild på din blogg. Låter ju som du har gott om pysselmaterial att använda!

    Hälsningar fr Maja!

    SvaraRadera