lördag 20 november 2010

Förvara dina tidningar!





Apropå Lantliv och andra inspirerande tidningar... Någonstans måste man förvara ju favoritmagasinen. Jag fann en rostig trådkorg i vårt uthus. Så här fin blev den med lite grå hammarlack på sig! Först borstar man bort allt löst rost, sedan är det bara att måla några gånger med lacken. Tycker om enkelheten i ett sådant här förvaringsalternativ. Dessutom finns det inget bättre än att fynda i sitt eget hus! Plötsligt får ett bortglömt föremål komma fram i ljuset... Sånt gillar jag!

Trevlig helg!





3 kommentarer:

  1. Det är perfekt när man hittar nåt roligt hemma i sina gömmor, som man kan göra om. Så fin din trådkorg blev. Hammarlack är en favorit här hemma hos oss...minimalt för-arbete.
    Ha en skön helg
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. *Mooohaha* Inspirerande? Ja smaken är som baken, det här är vad JAG tycker om Lantliv: http://regnavdagar.blogspot.com/2010/11/lantliv-tidningen-jag-alskar-att-hata.html

    Men jag gillar din blogg, kanske just pga baken! Mycket vettiga recept och annat praktiskt.

    SvaraRadera
  3. Elsamarianne: Ja, hemmafyndande är kul:)Och hammarlack är en riktig höjdare! Biter på det mesta;)Hoppas din helg varit bra!

    Tove: Roligt att du uppskattar min blogg!

    Jag hade redan läst ditt underhållande inlägg om Lantliv... Själv läser jag både Lantliv och Gård och Torp med glädje. Gör man det bara med en "gnutta salt" och de kritiska glasögonen på klarar man både Lantlivs perfekta fasader av vit färg och vackra människor och Gård och Torps präktigt såpskurade golv;) Jag plockar guldkornen ur båda tidningarna!

    Ha det fint!
    Hälsningar fr Maja

    SvaraRadera