torsdag 1 april 2010

Se de särdeles söta små påskflickorna!

För några veckor sedan damp dessa bedårande små påsk-flickor ned i vår postlåda. Paketet kom från mina svärföräldrar. När min man var liten hade de haft dessa virkade figurer i påskriset istället för fjädrar. Vi är så glada att nu kunna överta den här fina traditionen. Igår klädde lillan och jag påskriset, och hon var alldeles salig när vi packade upp de underbara påsk-töserna.

De som fascinerar mig mest är att de alla är små individer, med personliga ansiktsuttryck och egen klädsel och frisyr!

Är de inte fina?

3 kommentarer:

  1. Supersöta och personliga! Är det svärmor som gjort dem eller köpt dem?

    SvaraRadera
  2. Hej,Anna!

    Tror faktiskt att de är köpta, nån gång på 60-talet. Var vet jag inte, ska fråga mer om det när jag träffar mina svärföräldrar i påsk!

    Glad påsk, förresten!
    /Maja

    SvaraRadera
  3. åhh de där flickorna fanns i mormors påskris när jag var liten....var i alla världen tog de vägen?? Antagligen slängda när mormor gick bort för några år sedan!! så synd!

    SvaraRadera